Informasi

Macam-Macam....

Algarrobo - Hampir setiap hotelmempunyai kolam renang tetapi tidak semua daripada mereka mempunyaikolam renang terbesar di dunia.Dalam resort San Alfonso del Mar,Chile, terdapat kolam renang yang besar di dunia disenarai dalam rekodGuinness World Records.

Bayangkan anda sedang berenang dikawasan seluas 20 hektar, dengan kedalaman yang paling dalam 383meter. Sudah tentu merasakanberada di laut. Saya tertanya-tanyajika kolam itu dinobatkan sebagaikolam renang tertinggi di dunia olehGuinness World Records, seperti yang dilihat dari laman web rasmi GuinnessRekod Dunia.

Kolam renang terletak di SanAlfonso del Mar resort yang terletakdi bandar Algarrobo, ChileTepatkira-kira 100 km dari ibu negaraSantiago, Chile. Sebagai kolam renang yang terbesar di dunia, kolam ini memerlukan 66 juta gelen airuntuk mengisi kolam keseluruhan.

Dari mana datang musim bunga ini? Ia adalah dari air laut yang telah diluluskan oleh kerajaannegara chile  melalui fasa pemeriksaan supaya air tidak akan rasa masin. Semua teknologi yang digunakan di sini baru-baru ini, jadi air masih akan kelihatan biru dan suhu tetap sama.

Apabila dibandingkan dengan kolam Olimpik umumnya, kolam renang ini adalah 20 kali gandalebih besar. Anda bukan sahaja boleh berenang di sini, tetapi juga berjemur di 
tilam belon  yangterapung di atas air, atau mengambil kapal layar kecil ataupun kayak juga.

Pelancong yang berenang juga akan dimanjakan dengan pemandangan pantai yang indah di selatan Chile yang  dan cantik. Kerana, kolam terbesar di dunia terletak di tepi pantai.Terdorong nafsu anda untuk berenang di sini?













0 comments:

Post a Comment

My Blog List

FEEDJIT Live Traffic Feed

Powered By Blogger

My Blog List

Followers

Searching Blog

About this blog